Dag 1 Antwerpen

11 augustus 2022 - Antwerpen, België

Ik zit op veel bankjes, want begin een beetje moe aan de eerste dag. We gaan op pad vanaf camperplaats Vogelzang ( vieze wc’s)  en we krijgen de smaak gelijk te pakken. Na koffie met een vers gebakken plak cake fietsen we naar Middelheim. Het is een prachtig park met heel veel beelden. Al snel zitten we bij het kasteel aan een biertje. Daarna fietsen we verder door het park. An is in Antwerpen en met haar pakken we een terrasje en wandelen we door een botanische tuin waar ik een klein dutje doe onder een boom. Klaas rust uit op een steen. An gaat weer aan het werk en we fietsen de stad door onder de Pride-vlaggen. We zoeken queer verhalen bij foto s in de stad. We kunnen ze niet vinden. We belanden bij kasteel het Steen bij de info. We besluiten door de Anna tunnel naar de linkeroever te gaan. Die is prachtig maar de roltrap is kapot. We steken over met de veerpont en belanden in een heerlijk alternatief eettentje aan de Schelde,  Café Kamyon. Een band maakt zich klaar voor een optreden maar wij gaan snel naar de veerpont. Fietsen zowaar in 1 keer goed naar de Studio. Daar verrast onze dochter ons met een kwetsbaar en heel mooi optreden. Ze heeft hier 2 weken aan gewerkt en woonde ook even in Antwerpen. De meiden staan zaterdag op een wagen van de Studio  te zwaaien.  We fietsen met navigatie naar de camperplek.

1. Rina:
    12 augustus 2022
    Een mooie bewogen eerste vakantiedag.
  2. Albert Dorrestein:
    12 augustus 2022
    Mooie en inspirerende aanloop naar het land van de fado. Benieuwd naar wat Anne gepresenteerd heeft (moet geen huiswerk voor jullie worden als ik zo’n opmerking maak.