Dag 2 La France

12 augustus 2022 - Eaucourt-sur-Somme, Frankrijk

Ik ben mijn pyjama vergeten. Nou ja pyjama, een lang hempje waar je uit bed zo mee naar de douche kan lopen. Ook mijn crackers ben ik vergeten. Later vind ik die in het cadeautasje dat we hebben gekregen. Helemaal vergeten dat die naast de verse snijboontjes zaten. We zijn vroeg wakker en hebben met de deur open geslapen. We worden gezellig goedemorgen gewenst door huppelende konijntjes. Ons ontbijt zetten we op de gereedschapskist. Even makkelijk vandaag. We vertrekken om 9 uur. We volgen een bekende weg. Zo reden we ook altijd naar ons huisje in Bretagne. Bij Arras gaan we de D wegen volgen. Klaas is enorm in zijn sas en vraagt of ik wel genoeg rondkijk. Ik heb mijn cadeauboek uitgepakt. We laten voor de vakantie altijd onze boeken mooi inpakken voor onszelf. We komen door vele dorpjes. Heerlijk. Onderweg worden we begroet met een duim uit het raam of hard voorbij gescheurd. De bus staat al meerdere keren op de foto. En de bekende vraag is al gesteld. Hoe oud is de bus? Gelukkig weet Klaas altijd het antwoord. Met kerst wordt hij 49 jaar. We lunchen met verrukkelijke gehaktballetjes. We zijn zo verwend op reis gegaan. Na de boodschappen zijn we het zat. Om half vier rijden we een mooi dorpje in aan de Somme. We staan onder een boom op een camperplek in Eaucourt-sur-Somme. We fietsen naar Brasserie Jessy ‘s voor een biertje, een boot in de Somme. We eten heerlijke verse groentesoep. Van de buurman krijgen we tomaten omdat zijn haan ons morgenochtend wakker gaat kraaien. Op de camperplek kopen we 2 koude streekbiertjes. Er opent ineens een winkeltje. De burgemeester komt 10 euro ophalen. Zoveel kost de camperplek. We maken na het eten nog een fietstochtje langs de Somme.