Dag 3 Lekkere biertjes

13 augustus 2022 - Saint-Denis-les-Ponts, Frankrijk

We wilden de pelgrimsroute door Frankrijk volgen. Die begint in Saint-Denis. Het verzamelpunt voor de pelgrims uit Parijs. Omdat we dan door Parijs moeten kiezen we voor een andere route. Bij Tours pakken we de St. Jacobsroute  op.
We houden van de natuur en de natuur van ons. Klaas is gisteren door een wesp gestoken en op mijn lievelingsshirt heeft een vogel gepoept. We hebben de prik snel uitgezogen. De weg is een beetje saai. Ik installeer de ventilator in mijn korte broek en ga lekker lezen. We besluiten weer voor een camperplek te kiezen. De afwas stapelt zich op dus die doen we  in  het toiletgebouw op een rustplaats. We kunnen niet teveel gas gebruiken omdat we de tank in het buitenland niet kunnen vullen. Ik houd mijn adem in omdat er een verschrikkelijk pislucht hangt. Dan hoor ik gepiep en zie musjes hun kinderen voeren.  Ik  sta iedereen in de weg en niemand kijkt er naar. Ik vind het geweldig en roep Klaas.
Op de camperplek in Chateaudun onder het kasteel is een festival. We balen dat we er niet terecht kunnen om de historische stad te bekijken. 5 km verderop is nog een camperplek. We verbazen ons over het grote kale veld. We besluiten om met onze bus naar de stad terug te rijden en vanavond op deze camperplek te slapen. Om te fietsen vinden we het te warm.  We lopen door een mooi gedeelte van de stad naar het festival onder aan het kasteel. We bezoeken nog een expositie waar een Oekraïense dame komt zingen. Het festival lonkt. Daar kopen we een biertje bij de HY die met ons op de foto wil als hij hoort dat Klaas er ook een heeft. Ik zet de heren op de foto. We genieten in een luie stoel die we steeds meeslepen naar een spektakel van dans, circus, muziek, pizza en bier (lekker en goedkoop), Rond 22 uur rijden we naar de camperplek in St Denis les Ponts.

1. Ma:
    14 augustus 2022
    Leuk Marion een echt klein Frans manneke
  2. Femke:
    26 augustus 2022
    Gezellig leuke foto’s
    Niks beter dan een goed biertje aan het einde van de dag