Dag 4 Zonnebloemen

14 augustus 2022 - Montignac-Charente, Frankrijk

Als de kerkklok slaat kijkt Klaas op zijn horloge. Het is al half 9. We wilden een flinke ruk maken omdat het een bewolkte dag wordt. Gelukkig hebben we niets uitgepakt dus kunnen we snel weg. Een mevrouw die haar hondje uitlaat vragen we waar de bakker is. Het is zondag en we hebben wel zin in een croissant. Die is helaas op vakantie. Als we ontbijten begint het te spetteren. We vinden het wel lekker. Gisteren wilden we al water en cola kopen maar het kwam er niet van. Dus waren we veroordeeld tot het drinken van radler. Ik zoek op internet welke winkel er open is en het wordt een Aldi. Daar scoren we ook 2 croissants. Uiteindelijk gaan we om 11 uur pas echt rijden. De rit is prachtig vandaag. Ook al zijn de meeste zonnebloemvelden uitgebloeid, we genieten van die ene bloem die er nog staat en de paar velden die nog wel bloeien. Ik wil er een foto van maken en Klaas doet zijn best om een stopplek te vinden op een doorgaande weg. Onder luid getoeter van een Fransman pluk ik een zonnebloem met wortels en al en ren snel naar de bus. We zien ook hoe droog het is. Bruine maisvelden, varens en bladeren aan bomen. We vergeten een afslag en komen op een bosrijk weggetje terecht. Tijd voor een gezonde lunch. Kwark met blauwe bessen.
Vandaag kiezen we voor een camping. Via een mooie weg vol platanen komen we op een eenvoudige camping: camping les platanes . WC legen, water tanken, shirts wassen en niet te vergeten …. even lekker onder de douche. We zetten gezellig ons tafeltje neer en de zonnebloem in een vaasje. Langs de rivier maken we een wandeling. Noord Afrikaanse mensen hebben muziek aan en dansen in het water en op de kant. Ik wil er ook induiken met onderbroek en shirt maar Klaas vindt het zonder mijn waterschoenen  onverantwoord. We hebben nu vanaf huis 1117 km gereden. Vermijden de tolwegen. Ons bussie kan en wil niet zo hard. Het is heerlijk rustig op de wegen waarop wij rijden.

1. Rina:
    15 augustus 2022
    Jullie zijn al een heel eind op weg.leuke vakantieverhalen.geniet ervan.
  2. Conny:
    15 augustus 2022
    Leuk om te lezen toch al aardig wat kilometers gereden . Prachtig se zonnebloemen ....en wat heerlijk toch een Aldi gevonden . Wat zal het gesmaakt hebben ? Geniet van jullie mooie reis . 😘
  3. Ma:
    15 augustus 2022
    Leuk verslag droogde de was een beetje.
  4. Ma:
    15 augustus 2022
    Opgezocht op de kaart weg 706?? Kronkelweg langs de rivier wel mooi daar. Ter hoogte van Bordaux.
  5. Jose hoek:
    15 augustus 2022
    Wat leuk marion en klaas. Wat een leuk verslag ik reis met jullie mee.
    Ben ook vaak naar Frankrijk geweest.
    Goede reis en fijne vakantie