Dag 15 Ze zijn er!!!

25 augustus 2022 - Lavra, Portugal

Het was een rustige nacht. Vanmorgen ontdekken we de plek een beetje. Het is een mengeling van zigeunerkamp, wild kamperen, luxe huisjes (nog in aanbouw, maar erg mooi) en camperplek. Er is een leuk strandje en een mooie nieuwe steiger waar we aan ontbijten. We vertrekken op tijd om de meiden op te halen. De route langs de Douro is zonder rookwolken. We genieten extra van de Douro, de mooie paarse bloemen en strandjes. Een uur te vroeg zijn we 3,4 km van station Porto-Campanha. Er is links een grote parkeerplaats en daar draaien we op. Er loopt een prachtig wandelpad langs de Douro. Het is niet te warm dus prima om te wandelen. Al snel komen we een heel leuk restaurantje tegen. We bestellen 2 cappuccino en krijgen voor 3 euro 2 grote glazen. Na een steile helling komen we gelijk in de straat waar de meiden aankomen met de Flixbus. We kunnen er prima parkeren. Ik stap uit om de meiden te zoeken. Het blijkt een groot station en ze hebben de HY bus zelf al gevonden. We zijn heel blij om ze te zien. Het is natte ruggen werk om uit de stad te komen. We rijden door een klein dorpje en kunnen ons niet voorstellen dat hier vlakbij  de camping is. Toch staat er een bord Campismo. De camping is erg vol en we rijden  3 rondjes voor een plek. Uiteindelijk kiezen we voor een plek waar we wat ruimte erbij kunnen pakken. We horen het wel als dat niet ok is. Wij gaan op de fiets boodschappen doen.  De meiden gaan wassen.  Terug op de camping staan we onze fietsen af aan de meiden om naar zee te gaan. Het is best een stukje lopen en verderop is het strand gezelliger. Wij gaan opnieuw naar Porto. Daar gokken we op welk perron Mel aankomt en daar komt hij uit de trein. Weken hebben we elkaar niet gezien. We moeten even goed knuffelen.  De meiden hebben intussen gekookt en we eten gezellig met elkaar in de bus aan zee, die oranje kleurt. Het is te koud buiten. We missen Sara. Haar nieuwe opleiding gaat starten. Ze reist mee. Er hangt een foto van haar in de bus.

1. Ma:
    25 augustus 2022
    Lekker nu met de kids gezellig.
  2. Annelies Verhagen:
    26 augustus 2022
    Genieten met zijn allen. Fijn dat iedereen veilig zijn aangekomen. Op naar nieuwe herinneringen maken!