Dag 16 Porto.

26 augustus 2022 - Matosinhos, Portugal

Gisterenavond hebben we afgesproken dat we gedoucht om 9 uur ontbijten. Om 9 uur komt er bij Mel wat gebrom uit de tent. Toch lukt het ons om 10 uur met z’n vijven naar de bushalte lopen. We hebben nog even overwogen om naar Porto te fietsen, maar er zijn in de buurt geen fietsen te huur. De meiden krijgen wel betere info. over de reis naar Porto bij de receptie en het blijkt korter dan we dachten. We zitten 50 min. in de bus voor €1,60 per persoon. Een mooie rit langs de kust waar een lang wandelpad langs loopt. Aansluitend zitten we met de metro binnen 10 min. in het centrum. De kinderen hebben al een route gemaakt. Heerlijk. Wij hoeven vandaag alleen maar te volgen. We klimmen en dalen door de nauwe straatjes en het is geweldig wat we allemaal tegenkomen. We drinken een top bakkie in een modern restaurant met veel planten. De koffie wordt gemaakt door een leuke jongen die vorige week een stroopwafel heeft gegeten. We zien heel veel mooi betegelde huizen en bouwwerken. 2 dingen springen er echt bovenuit. De Capela das  Almas de Santa Catarina en Sao Bento, het station. De meiden hebben een leuk Vega restaurant gevonden om te lunchen. Het is een hele tippel er naar toe. Het is een heerlijke lunch in de Apuro bar. De biertjes staan als artiesten op de kaart, Frank Apa, Born in the IPA. Mel wil nog naar een in Jugendstil ingerichte boekhandel. Er staat echter een dikke rij voor en het kost 5 euro. Mel heeft geen zin in een rij te staan, dus kiezen we ervoor om een ijsje te eten. Ons laatste klapstuk is de Pont de Luizi. Heel hoog en een waanzinnig uitzicht. Over de  brug nemen we de metro en zijn rond 20 uur op de camping. We verzamelen eten en iedereen  pakt of brouwt iets. Het is tijd om de fles Port te openen die we van de meiden hebben gekregen. We proosten op deze heerlijke dag met elkaar.

1. Elly:
    27 augustus 2022
    Uma bela vida : ) ♡
  2. Ma:
    27 augustus 2022
    Ja die brug is erg mooi wij hebben hem ook gezien. Volgens mij waren er onder bij de brug verschijdene porthuizen.