Dag 21 Naar zee.

31 augustus 2022 - Cascais, Portugal

Mel haalt al zijn afwasbeurten in 1 x in. Hij doet de macaroni-afwas van gisterenavond en het ontbijt. Als we wegrijden spannen we een waslijn tussen 2 bomen met een rode theedoek eraan om de ingang naar onze campingplek te blokkeren. We rijden naar de dichtstbijzijnde supermarkt en dat is de Lidl. Mel blijft in de bus lezen. Wij slaan in voor een tapasmaaltijd aan zee. Een dame reageert enthousiast op de bus op de parkeerplaats van de Lidl. Ze heeft er zelf 1 als koffietentje maar die gaat maar 40 km per uur. Naar festivals wordt de bus gesleept. De meiden hebben via de app Happy  Cow een heerlijk restaurant  gevonden om te lunchen. Langs de kust rijden we naar restaurant Duna. Het is een waanzinnige plek in de duinen met uitzicht op de zee en de rotsen. Veel mensen zijn er aan het werk op hun laptop. Wij lunchen met speciale en heerlijke tostas en een wrap. Ze hebben zelfs een dog cafe. Aan zee zien we campers staan. We hopen dat daar een plek voor ons is. Mel en ik lopen via een mooi pad door de duinen naar zee terwijl Klaas en de meiden met de bus richting zee gaan. Er gaat net iemand weg waardoor er een plekje voor ons is in de rij campers met uitzicht op zee. Er is een heerlijk rustig strand en een muurtje. De zee is een van de beste plekken in Europa om te surfen. Anna besluit om te gaan golfsurfen en Anne vindt het ook een leuk idee. Ze huren voor 2 uur een pak en een plank. Mel leest nog wat in de bus en gaat daarna wandelen. Klaas en ik proberen te lezen op het muurtje met uitzicht op zee. Onze busbuurman op de parkeerplaats is een Nederlander. Hij woont in Amerika en wisselt bussen met vrienden. 6 maanden heeft hij door Europa getrokken en zoekt nu een huis in Portugal. Het is gezellig om met hem te kletsen. Hij is zeer verbaasd dat we met 5 personen kunnen reizen in de bus. Van lezen komt niet veel. Klaas en ik lopen naar het volgende strand waar de meiden surfen. Dat strand was hun geadviseerd door de zeer aardige verhuurder. Wij maken foto’s van de meiden. Het lukt om daarna even te lezen. Als de meiden rond half 7 bij de bus zijn heeft Anna nog zin om te zwemmen. Ik trek mijn badpak aan en we zwemmen heerlijk tussen de golven. Als we terug komen zitten de heren in de bus van de buurman met wijn en een overheerlijk schapenkaasje. Wij nodigen de buurman uit om met ons Tapas te eten bij zonsondergang. Er staat wind en het tafeltje valt nog een keer om met eten en al omdat ik het niet stevig heb neergezet. Het mag de pret niet drukken. We zien een prachtige zonsondergang en het is gezellig. We zwaaien naar de buurman en zijn binnen 5 minuten op de camping. Morgen staan we vroeg op voor onze reis naar Lissabon. Het was een heerlijke laatste dag met z’n vijven.