Dag 10 De N 103

20 augustus 2022 - Lissabon, Portugal

We dubben of we nog een nachtje blijven of doorrijden. Uiteindelijk vinden we het allebei prima om te gaan. We dekken gezellig de tafel en halen het bestelde brood. Gisteren vonden ze dat we een kilo moesten bestellen en wezen naar Klaas. We hadden nog brood en kopen steeds teveel omdat we het handig vinden om altijd brood te hebben, net zoals bananen en water. We wassen ons in het washok met Portugese muziek en laden alles weer in en op de bus. De kuil uit redden we net niet helemaal. Klaas zet de bus stil en in z ‘n 1 krijgt hij hem goed naar boven.  We gaan vandaag alleen maar groene route rijden en daar verheugen we ons enorm op. In Vinhais drinken we een heerlijke kop cappuccino. De Portugezen houden ook van koffie drinken want er is even geen plek op het schaduwrijke terras. Zelf schuiven ze aan bij anderen aan tafel en parkeren ze rustig dubbel half op de weg als ze een bekende op het terras zien. In een kleine supermarkt doen we wat boodschappen waaronder een meloen. Klaas plakt de mooie sticker van onze meloen bij de verzameling op de deurstijl. De route is prachtig. We rijden van boven naar beneden met alleen maar mooie uitzichten. Op een Trouwstoet na is het rustig op de weg. Klaas  laat auto’s passeren als dat mogelijk is. Wij rijden zo rond de 50 km per uur. Voor de lunch stoppen we langs de weg. We willen aan de granieten picknicktafel gaan zitten maar kunnen onze benen er helemaal niet kwijt. Dan allebei maar op een puntje. We eten een bruine boterham met kaas en smarties. Ik wil de route nog even bespreken en leg uit wat ik graag nog allemaal wil doen voordat we in Porto zijn. Klaas heeft er helemaal geen oren naar. Hij vindt het geweldig op deze route en we zien het wel. Ik moet er om lachen en besluit hem met rust te laten. Het is warm in de bus en ik vind het rijden welletjes geweest. Als ik een camperplek zoek valt internet uit. Ik had nog net het plaatsje gezien.  5 minuten later stoppen we om te kijken of googlemaps het nu wel doet. Een aardige Fransman legt in het Engels en Frans uit hoe we moeten rijden. We mogen ook bij hem in de tuin de bus neerzetten. Als we het niet kunnen vinden moeten we terug komen op deze plek en dan rijdt hij voor ons uit om het te wijzen. We vinden de plek en zetten de bus in het bos. Er zijn geen voorzieningen maar die hebben we ook niet nodig.  Het is de parkeerplaats bij het bezoekerscentrum van Botanic Parque. Ik trek een lange broek aan voor alle kriebelbeestjes. Bij de Hema hing deze broek bij de dameskleding en in een andere Hema bij de pyjama s. Hij zit in ieder geval lekker.  We halen een folder en belanden na  5 min. in de Celtic bar en drinken een lekker biertje voor 1 euro per glas. We vervolgen de route maar Klaas krijgt last van zijn knie. We gaan terug en verzetten de bus om hem wat meer langs het pad te zetten nu iedereen weg is. We eten salade en gaan lezen. Daar zijn we nog niet echt aan toe gekomen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ellen:
    20 augustus 2022
    Superleuk om jullie belevenissen te lezen!
    Geniet van Portugal! Ik blijf jullie volgen!
  2. Wil:
    21 augustus 2022
    Leuk om te lezen waar jullie zijn en wat jullie daar beleven!
    Geniet van deze bijzondere reis!
  3. Ma:
    21 augustus 2022
    Goeie reis maar weer hoeveel km.?? Wij zijn in Zuidlaren waar een enorme rommelmarkt is niets voor ons
  4. Deborah:
    21 augustus 2022
    Mooi om de verhalen en belevenissen zo te lezen!! Lekker gewoon maar zien en kijken waar jullie belanden en eten waar en wanneer jullie zin hebben klinkt echt als vakantie! Genieten 🌞👌